Eigenlijk zijn mijn ouders helemaal niet streng. Er zijn wel een paar dingen waar ik het soms niet mee eens ben, zoals bijvoorbeeld op tijd thuiskomen maar meestal moet ik ze toch wel gelijk geven..
Ik kan ongeveer doen en laten wat ik wil maar hier dient wel rond een jaar of 16 voor gevochten te worden zodat je ouders het beu worden om het zich altijd aan te trekken!
Ik vind dat ik totaal geen vrije opvoeding heb, want ik mag nog steeds vele dingen niet en ik vind dat ik daar nu wel oud genoeg voor geworden ben.[/url]
Ik heb een zeer vrije opvoeding gehad. Vanaf dat we (mijn broer en ik) klein waren mochten we al alles kiezen, welke spelletjes wij speelden en wat we keken op tv, we mochten kiezen hoe laat we gingen slapen, was dus rond middernacht toen we 5 waren, maar later is dat een beetje vroeger geworden omdat we zelf zagen dat dit moeilijk vol te houden was. In hoeverre dat dit goed of slecht is weet ik niet, maarja... zo zijn wij dus opgevoed, het nadeel is wel dat je alles eerst ondervindt eer je beseft wat er goed en niet goed is, en soms heb je dan al dingen gedaan waar je achteraf toch wel spijt van hebt... daarom is zo'n vrije opvoeding toch niet zo goed, ik zou mijn kindere ook wel vrij opvoeden maar ze ook een beetje beschermen voor foute keuzes...