FORUM Opvoeding

Opvoeding

Y
Yannick 05/11/2005 14:20

Jongeren: Toen en nu

Stel dat je 30 jaar vroeger was geboren. Denk je dat je anders opgevoed zou zijn geweest, dat je een andere persoon zou zijn? (Leg uit)

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

K
Katrien 08/11/2005 15:41
hey,

ik denk niet dat er veel verandert zou zijn aan onze opvoeding. Wij zijn namelijk katholiek opgevoed en dat zou niets dan normaal zijn voor die tijd. In verband met uitgaan zouden eer natuurlijk wel verschillen zijn, want ik kan me moeilijk voorstellen dat je dertig jaar geleden tot twee uur mag uitgaan. Vandaar. En nog iets, als verder studeren ook tot de opvoeding hoort dan denk, ik dat er nog een groot verschilpunt zou zijn. Ik zit nu namelijk op de KULeuven en dat zou dertig jaar geleden zeker het geval niet geweest zijn.

M
mieke 22/11/2005 12:24
Ik denk dat het er wel verschillend aan toe zou gaan, want ik merk dit al tussen het verschil dat ik en mijn zus die 10 jaar ouders is. Mijn ouders passen nog steeds deze opvoeding toe en deze is toch totaal verschillend met wat ik zie bij mijn vrienden.

L
Lottieke 22/11/2005 12:33
Ik denk dat dat zeker een invloed zou gehad hebben, vroeger kon je niet naar school, omdat je moest werken, terwijl nu iedereen naar school moet, tot grote ergernis van anderen... vroeger was er ook zoveel dat gewoon niet in je gedacht opkwam, seks en drugs, was taboe tot en met, brutaal zijn tegen je ouders kon absoluut niet... Als je dan nu kijkt hoe sommige kinderen tegen hun ouders te keer gaan... niet normaal gewoon...

S
Steven 22/11/2005 12:45
ja,

tijden veranderen nu eenmaal, ik denk dat de term "vrije opvoeding" 30 jaar geleden nog niet eens bestond (om maar een indicatie te geven)

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |