FORUM Opvoeding

Opvoeding

Y
Yannick 05/11/2005 14:22

Jongeren: verschil jongen - meisje

Indien je broers of zussen hebt, wordt jij hetzelfde opgevoed als hen of juist niet? (Verklaar)

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

K
Katrien 08/11/2005 15:36
hey,

ik heb dus 4 zussen en ik wordt precies hetzelfde opgevoed als mijn zussen, alhoewel de kleinste misschien wel iets losser wordt opgevoed. Wij zijn nogal streng opgevoed en de regels veranderen bij ons niet, of toch niet snel.

L
Leen 08/11/2005 20:37
Ik heb een zus en een broer en mijn zus en ik worden hetzelfde opgevoed.

Alleen mijn broer moet veel minder doen, hij krijgt meer en hij mag ook meer. OK hij is ook wel 5 jaar jonger maar toch. Ik zou het zo toch niet kunnen.

E
Ellen 08/11/2005 21:12
Ik heb nog 2 broers en 1 zusje. We verschillen vrij veel in leeftijd, maar we zijn wel allemaal op dezelfde 'manier' opgevoed. Hoewel ik soms het idee heb dat m'n jongere zusje vrijer wordt opgevoed.. M'n oudste broer is al 20 en die heeft z'n eigen verantwoordelijkheden zoals m'n ouders dat zeggen

L
Liesbeth 10/11/2005 18:00
hey

ik hem nog 1 broer en ja ik word hetzelfde behandeld als hem maar soms mag hij iets meeren dan mag ik da bij iets anders weer

zoentje

-xxx-

L
luc 12/11/2005 17:55
fout, je word meestal bevooroordeeld omdat je alleen bent

Y
Yannick 13/11/2005 12:19
Hoe bedoel je? Bedoel je dat men vaker denkt dat je 'meer verwend' bent als je enig kind bent?

T
Toon 22/11/2005 12:18
Tuurlijk wordt je als enig kind meer verwend, want als je ouders meer kinderen zouden hebben zouden ze moeten zien dat ze iedereen hetzelfde kunnen geven. Je kan toch moeilijk als ouder het ene kind gaan bevoordelen tegenover het andere, daar komt ruzie van denk

J
Jan 22/11/2005 12:23
Ik heb 2 zussen en 2 broers. Ik word niet hetzelfde opgevoed... Ons Ann mag meer (lijkt toch zo), maar ze is dan ook wel veel ouder. Mijn 2 broers moeten wel veel doen vooral buiten dan (voor dieren zorgen, maaien, ...)... Mijn zusje, ons Kristien moet niet zoveel doen. Alleen af en toe de tafel dekken enzo... Ons Kristien mag ook vele meer, die mag naar allerlei feestjes, vroeger mocht ik dat nooit... naar feestjes gaan, zeker niet van die disco dingens en ook niet als er iets met de power-ranger was... da mocht ik ook niet...

S
Steven 22/11/2005 12:41
ja,

allemaal gelijk voor de "wet", krijgen allemaal zelfde informatie,...

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |